Parkering

I BRF Dikten 2:s fastighet finns två typer av parkeringsplatser; parkeringsplatser i varmgaraget med infart från Hagbyvägen 1 och utomhusparkeringsplatser med elstolpar med infart från Hagbyvägen 3.

Tilldelade p-platser hyrs via ett separat hyresavtal som på inget sätt är kopplat till respektive lägenhet. Medlemmar som flyttar från föreningen och innehar en p-plats måste återlämna denna p-plats till föreningens kö för p-platser.

Parkeringsplatserna upplåts av föreningen enligt separata nyttjanderättsavtal (hyreskontrakt för garage/garageplats i gemensamt varmgarage samt bilplatsavtal/avtal om upplåtelse av mark för bilplats med elstolpe).

Nyttjanderättsavtalet utgör ett sidoavtal som är kopplat till nyttjanderätten till bostadsrätten, vilket innebär att avtalet upphör utan föregående uppsägning i samband med att nyttjanderättshavarens bostadsrätt i Brf Dikten 2 övergår till annan. Detsamma gäller för de hyresgäster som har parkeringsplatser i föreningen.

Föreningen har upprättat följande parkeringspolicy i syfte att skapa en rättvis fördelning av tillgängliga parkeringsplatser inom bostadsrättsföreningen och för att skapa hållbara förutsättningar för användningen av dessa parkeringsplatser. Parkeringspolicyn gäller utöver de rättigheter och skyldigheter som följer av de enskilda nyttjanderättsavtalen.

Se bifogad fil.

Kommunens parkering
För att stå på boendeparkering i området måste du kvittera ut ett tillstånd från Solna stad. Signalisten förmedlar Solna stads parkeringar. Mer info finns här: Signalisten

Sidan uppdaterad 2021-02-05, AR